Pages

22 Mart 2010 Pazartesi

Gerizekalı Robotlar İstiyorum!


Web 3.0 yazılarından birini okurken ilginç bir iddia gördüm. Web 3.0 öyle mükemmel olacakmış ki, evlerimizdeki buzdolabı içerisindeki bitmekte olan sütü algılayıp markete sipariş verecekmiş. Ve bu buzdolabına akıllı buzdolabı diyeceklermiş. Düşünsene evindeki her eşya en akıllısından. Hepsi kafasına göre takılıyor. Kimi sipariş veriyor, kimi balkonda sigara tüttürüyor, kimi okeye dördüncü arıyor. Ev kontrolden çıkar böyle bir durumda.
İstemiyorum akıllı robotları hayatımda. Makineysen makineliğini bil!
Böyle abidik kubidik icatlar yapacaklarına buzdolaplarını daha az enerji harcayıp daha verimli soğutma sağlar hale getirseler ya. Evi ısıtmak için enerji harcıyoruz. Buzdolabındaki yiyecekleri de soğutmak için yine enerji harcıyoruz. Eee o zaman bir yolunu bulup bu ısı iletimini sağlasalar ya. Enerjiyi tek yönde ve daha az harcamış oluruz. Ama bunu bırakıp markete nasıl sipariş veririzin yollarına bakıyorlar.
Makine dediğin düşünmeyecek. Ben düşünüyorum zaten onun yerine. O sadece benim dediğimi yapsın yeter. Gelecekte makine istiyorum ama en gerizekalısından!
İş sadece robotlar ve makinelerle de bitmiyor tabi. Bir de arama motorları var. Bu aralar iyice cıvıtan Google mesela. Hem kişilerin özel hayatlarına ve gizlilik haklarına saygı göstermiyor, hem de bu verileri kullanarak kötü arama sonuçları karşımıza çıkarıyor. Nasıl kötü derseniz, şöyle kötü: Şimdi siz bilişim sektöründesiniz diyelim. Haliyle aramalarınız hep bilişim sektöründen olacaktır. Fakat merak edip bir yemek tarifi aratmaya kalktığınızda bu "akıllı" arama motoru sizin aslında yine bilişim sektöründe arama yapmak istediğinizi düşünecek ve mercimek çorbası yerine ilk sıralarda C++ kodları göreceksiniz. Tabi şu an durum o kadar vahim değil ama o yönde adımlar atılıyor SEO başlığı altında. Bunu yaparken de karşılarındaki kişilerin insan olduğu gerçeğini gözardı ediyorlar. İnsanı iki parametre ile bir kalıba sokabileceklerini ve daha iyi arama sonuçları çıkarabileceklerini düşünüyorlar. Bırakalım da zaman göstersin.

Hiç yorum yok: